چیلیوری سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران‌ها و فست‌فودها

چیلیوری

تاریخ درج : Mar ۹ ۲۰۱۹ ۱۲:۰۰AM
بازدید: ۱۴۵۸

استارت آپی به تندی فلفل و به سرعت چیلیوری

 

پیش زمینه

در میان گروه‌های استارت‌آپی که در فضای کسب و کار مدرن کشور مشغول کارند سرویس‌های تحویل غذا جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، شاید به همان دلیل که کسب و کارهای مربوط به غذا به طور کلی، جایگاه بهتری در فضای کسب و کار خرد کشور دارند. در حالی که مهم‌ترین چالش این سرویس‌ها مساله نحوه تحویل و تعامل با رستوران‌هاست اما استقبال از سفارش آنلاین غذا نسبت به زمانی که از راه‌اندازی آنها می‌گذرد قابل قبول بوده‌ است. این روزها در میان این استارت‌آپ‌ها که پرشمار هم نیستند، یک نام جدید به چشم می‌خورد. چیلیوری یکی از استارت‌آپ‌هایی است که به تازگی شروع به کار کرده و تلاش می‌کند با ایجاد سرویس بهتر نسبت به دیگر رقبا جای تازه‌ای برای کسب و کار خود در بازار تحویل غذا دست و پا کند. اما چیلیوری چگونه می‌خواهد مشتریان را قانع کند که راه‌های سنتی خرید غذا از رستوران را فراموش کنند و دست به دامن اینترنت شوند؟ سرویس ارزان‌تر، راحت‌تر و سریع‌تر هدفی است که چیلیوری پیش روی خود می‌بیند.

تاریخچه و ایده شکل گیری

 

پدرام اسدی مدیر چیلیوری از ایرانیانی است که در خارج از کشور زندگی و کار می‌کرده‌ و سابقه کار در شرکت‌هایی مثل IBM و آمازون اروپایی را دارد. می‌گوید وقتی از طرف شرکت سرمایه‌گذار استارت‌آپ‌ها برای این کار دعوت شده، فرصت خوبی برای کار در ایران دیده است. چرا که بازار ایران با سایر کشورها متفاوت است و ویژگی‌های خاصی دارد که باید برای موفقیت در آن علاوه بر تجربه‌های خوب و مفید در شرکت‌های پیشرو دنیا شناخت کافی از این بازار بخصوص در اختیار باشد. بعد از چند دوره مذاکره با بازیگران سرمایه‌گذاری ایران به این نتیجه می‌رسد که بهترین گزینه، نت‌برگ، یکی از بازیگران سرشناس سال‌های اخیر تجارت الکترونیکی ایران است که رابطه موثری هم با ذی‌نفعان این بازار دارد.
در آن زمان ایده کار و چالش فعالیت در ایران برای پدرام اسدی جالب به نظر می‌رسیده و او همیشه به این موضوع فکر می‌کرده که‌ از تجربه اندوخته خود در شرکت‌های پیشرو جهانی در ایران استفاده کند. با بررسی بازار با تیم سرمایه‌گذار زمینه‌های قابل رشد رصد شد و از آنجا که بازار تحویل آنلاین در تمام دنیا هم هنوز در حال رشد است، موضوع تحویل غذا در دستور کار قرار گرفت. اما در مورد موضوع تحویل غذا در خانه‌های مردم مسائلی وجود دارد که مختصات بازار را متفاوت می‌کند. نخست اینکه غذا خوردن در رستوران برای بسیاری از مردم به عنوان یک تفریح شناخته می‌شود و با توجه به اینکه تفریحات زیاد و متنوعی در دسترس مردم نیست، بسیاری از مردم نشستن در یک رستوران و صرف غذا با دوستان را به عنوان اولین انتخاب خود می‌دانند. از این جهت به نظر بسیاری از تازه‌واردها، شهرهایی مثل تهران شهرهایی پر از رستوران در انواع و شکل‌های مختلف به نظر می‌رسد اما سرویس‌های تحویل غذای آنلاین تلاش می‌کنند کاری کنند که مردم برای خوردن غذا ناچار به بیرون آمدن از خانه نباشند.

معرفی فنی

مجموعه چیلیوری از برندهای شرکت کسب و کار نوین ایرانیان در مدت فعالیت خود توانسته سفارش آنلاین غذا را از طریق اپلیکیشن و وبسایت از بیش از 3000 رستوران در ایران ممکن سازد. تنها با یک کلیک و انتخاب محله خود میتوانید مجموعه ای از بهترین رستوران ها را در اطراف خود مشاهده کنید. در کنار اسم رستوران شما میتوانید نظرات و امتیازات کاربران برای هر رستوران، سطح قیمتی غذاهای رستوران و مدت زمان ارسال غذا را مشاهده کنید و با انتخاب رستوران مناسب شاهد منوی به روز شده رستوران و قیمت غذاها به همراه منوی پیشنهادی هر رستوران متشکل از غذاهای پر طرفدار منوی مورد نظر باشید. این یعنی دیگر نیازی به جمع آوری منوها و شماره اشتراک های متعدد ندارید، فقط کافیست مشترک چیلیوری باشید! تنوع و تعداد رستوران بالا در مناطق مختلف، پشتیبانی سریع و خوب، کاربری راحت اپلیکیشن و وبسایت، ارائه خدمات در 20 ساعت از شبانه روز، چیلیوری را به سرویسی پرمخاطب در طول 2 سال فعالیت تبدیل کرده.

امکانات و ویژگی های این طرح

در اینجا به اختصار به چند ویژگی در این طرح خواهیم پرداخت :

امکان تغییر یا لغو سفارش فقط تا قبل از دریافت پیام و ایمیل تایید سفارش امکان پذیر است، بدین ترتیب پس از تایید سفارش چون غذای شما وارد مرحله تهیه و پخت شده است دیگر امکان تغییر یا لغو آن وجود ندارد. برای این منظور می‌توانید با مرکز خدمات مشتریان چیلیوری تماس بگیرید.

قیمت غذاها در سایت چیلیوری کاملا با منوی رستوران مطابقت دارد. در چیلیوری آنها سعی می کنند  تا فرآیند سفارش غذا را برای شما ساده‌تر، سریعتر و حتی کم‌هزینه‌تر کنند، پس هیچ هزینه اضافی به شما تحمیل نخواهد شد.

بخش ها و خدمات

 

مزایای سفارش آنلاین غذا در همه‌ جای دنیا می‌توان به جست و جوی راحت‌تر، انتخاب بهتر از منوی به‌روز و عکس‌دار رستوران‌ها و خواندن کامنت‌های دیگران و البته سفارش سریع‌تر و پرداخت آنلاین اشاره کرد. حالا چیلیوری علاوه بر تمام این‌ها، مزیت دیگری را به نام "گارانچی" به خدماتش اضافه کرده است.

گارانچی یا همان گارانتی چیلیوری تضمین می‌کند که اگر غذا دیرتر از زمان اعلام شده به‌دست شما رسید، کل هزینه‌ای که پرداخت کردید به حساب‌تان بر‌می‌گردد.

درمورد "گارانچی" از مدیر بازاریابی چیلیوری، راشا شیدماهر پرسیدیم. او معتقد است چیزی‌ که چیلیوری را در این مدتِ کوتاه به این سطح از موفقیت رسانده، تمرکز همیشگی روی رضایت مشتری و هدف قرار‌دادن یک نتیجه‌ی همه بُرد است.

او اضافه می‌کند که ما هر روز به‌دنبال ایده‌های جدید هستیم تا همین سرویس ساده و جاافتاده را به شکل راحت‌تر و با کیفیت بالاتر و جلب اعتماد بیشتر به مخاطبان‌مان ارایه کنیم. نکته‌ی مثبت ماجرا این است که این هدف در تمام گروه چیلیوری از ابتدا نهادینه شده و یاد گرفتیم که خودمان را جای مشتری سفارش آنلاین غذا بگذاریم و از دید او نگاه کنیم. یکی از تمایزهای ما در بازار سفارش غذا در ایران، امکان سفارش زودهنگام یا همان  pre-order است که باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان می‌شود و از طرفی بسیار مناسب آدم‌های منظم و اهل برنامه‌ریزی است. حالا ما امکان جدیدی به چیلیوری اضافه کردیم که با آن آشنا شدید؛ "گارانچی"، گارانتی کیفیت سرویس‌دهی چیلیوری!

نوآوری‌های چیلیوری در این‌جا هم تمام نمی‌شود و آن‌ها برنامه‌های دیگری هم برای متفاوت و متمایز بودن در میان سرویس‌دهنده‌های دیگر این حوزه دارند. گویا چیلیور‌ی‌ها زبان مخصوص‌ به‌خود را دارند و از محتوا و انیمیشن‌هایی خلاقانه برای تبلیغات استفاده می‌کنند و تاکنون کمپین‌هایی متفاوت و پربازخورد برگزار کرده‌اند. از این رو نگاهی به حرکت‌های پررنگ چیلیوری تاکنون ما را مطمئن می‌کند که با گروهی نوآور و حرفه‌ای طرف هستیم که یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های آن‌ توجه به مسئولیت‌های اجتماعی‌ است:

  • حامی جشنواره "خیریه رعد"
  •  حامی جشنواره "خیریه پیام امید"
  •  حامی و همکار در کمپین "مهربانه"
  • کمپین‌های "دوستی با زمین" و "با من باش" برای داشتن زمینی سبزتر و پاک‌تر

تجربه های کاربری و اپلیکیشن

ورود و ثبت نام

در صورتی که ثبت نام نکرده اید ابتدا ثبت نام کرده و سپس برای سفارش غذای خود وارد سایت شوید.

 

انتخاب مکان

ابتدا شهر و محله تان را برای مشاهده لیست رستوران ها انتخاب کنید.

 

ابتدا شهر و محله تان را برای مشاهده لیست رستوران ها انتخاب کنید.

انتخاب رستوران و غذا

وارد لیست رستوران شوید، ابتدا رستوران و سپس غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

پرداخت

  • آدرس دقیق محل ارسال را وارد کنید.
  • در صورت لزوم توضیح مربوط به سفارش را نیز بنویسید.
  • در صورت داشتن کد هدیه آن را در این قسمت وارد کنید تا از تخفیف ما برخوردار شوید.
  • نوع پرداخت خود را انتخاب کنید.
  • در صورت انتخاب این قسمت شما می توانید مبلغ فاکتور را به آورنده سفارش پرداخت کنید.
  • در صورت داشتن موجودی کافی، مبلغ سفارش از آن کسر می گردد و در صورت عدم موجودی کافی می توانید مابقی را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • پس از انتخاب درگاه بانک، کلید پرداخت را برای ورود به سايت بانك به منظور پرداخت وجه سفارش انتخاب نمایید.

تحویل سفارش

بعد از تکمیل فرایند، منتظر باشید. غذای شما به زودی به دستتان خواهد رسید.

تهدیدهای پیش رو این استارت آپ

یکی از بزرگترین تهدیدهایی که این استارت آپ را از رقبای خود عقب می اندازد زمان تحویل نسبتا طولانی آن است که می تواند با مدیریت و استفاده از تکنولوژی بهتر این رویه خود را بهبود بخشد.

 

رقبا

 

رقبای چیلیوری در این بازار نام های بزرگی همچون اسنپ فود، ریحون، و چند استارت آرپ قوی دیگر را به یدک می کشند.

سخن نهایی

چیلیوری یکی از بهترین سیستم های پیشرفت و مدیریت را در خود جای داده است که انتظار می رود هر روز در شرف تبلوری جدید در سیستم کسب و کار خود باشد، که یتواند جایگاه خود را ترقی بخشد.

اطلاعات تماس